Suplimente pentru menopauză

Suplimente pentru menopauză

Menopauza este o etapă biologică din viața unei femei, care are loc atunci când ea încetează să aibă menstruație și nu mai este capabilă să rămână însărcinată în mod natural.

Apare de obicei între 45 și 55 de ani – vârsta medie în România este de 49 de ani – dar aproximativ una din 100 de femei care suferă de menopauză va trece prin tranziție înainte de 40 de ani.

Menopauza este definită ca fiind instalată la 12 luni după ultima menstruație și are loc deoarece ovarele încetează să producă ovule și să secrete estrogen și progesteron.

Însă simptomele menopauzei pot începe cu luni sau chiar ani înainte ca menstruația să se oprească. Acestea pot dura până la aproximativ patru ani după aceea, iar unele femei pot prezenta simptome mult mai mult, până la 10 ani. Trei din patru femei se confruntă cu simptome ușoare, una din patru femei poate prezenta simptome severe, cu impact asupra vieții de zi cu zi.

Cele mai comune simptome ale menopauzei sunt:

  • Bufeuri, care reprezintă un dezechilibru dintre ovare și hipotalamus (glanda care reglează temperatura corpului și senzația de foame). Bufeurile se manifestă printr-o senzaţie brutală de căldură la nivelul capului, gât și torace, însoţită de transpiraţii abundente şi roşeaţă. Durata medie a unui episod este de 2-3 minute şi se pot întinde pe o perioadă de 1-5 ani. 
  • Uscăciune vaginală, disconfort în timpul actului sexual și apetit sexual scăzut.
  • Insomnie
  • Stare de spirit scăzută sau anxietate
  • Probleme de memorie și concentrare
  • Boli cardiovasculare. Femeile aflate la menopauză tind să aibă valori mai crescute ale trigliceridelor, responsabile de probleme cardiovasculare.
  • Creşterea în greutate. În medie, greutate femeilor aflate la menopauză creşte cu 4 -7 kg, cu modificarea repartizării grăsimii, care se depune cu predilecţie pe abdomen şi şolduri. Această creştere ponderală se poate explica parţial prin factori hormonali dar este favorizată și de scăderea activităţii fizice şi lipsa unei alimentaţii echilibrate. Top 10 alimente sănătoase AICI.
  • Osteoporoză. Absenţa estrogenilor determină o diminuare a matricei osoase, care se asociază cu scăderea rezervelor de calciu de la nivelul osului. După menopauză se produce o pierdere accelerată a masei osoase care se agravează cu vârsta. Consecinţele cele mai grave ale osteoporozei sunt fracturile apărute în urma unor traumatisme de intensitate scăzută şi fenomenele de tasare vertebrală.
  • Căderea părului.

Persoanele cu simptome severe și persoanele cu simptome înainte de 45 de ani sunt sfătuite să consulte medicul de familie sau medicul ginecolog, în vederea unui tratament personalizat de substituție hormonală, care ameliorează simptomele menopauzei. Medicația constă într-o combinație de hormoni estrogen și progestativ, fiind administrată sub formă de tablete, plasturi pentru piele, geluri și creme vaginale.

Important !!! Tratamentul hormonal este întotdeauna precedat de analize și de un bilanţ general al stării de sănătate al femeii aflate la menopauză. Nu utilizați prescripții similare sau indicații, altele decât cele recomandate de medicul curant.

Există remedii naturale care pot ajuta la calmarea simptomelor apărute la menopauză: plante, vitamine, suplimente naturale pentru menopauză.

Suplimente pentru menopauză

Vitamine și minerale pentru femei la menopauză 

Miere și polen AICI

Mierea de albine conține numeroase substanțe nutritive care ajută la funcționarea normală a inimii și a sistemului circulator, precum și toate mineralele și vitaminele de care are nevoie o femeie. Are beneficii la menopauză, prevenind atrofierea uterină, creșterea densității osoase și ajută la normalizarea greutății corporale. Flavonoidele din miere și polen au capacitatea de a preveni cancerul mamar și ameliorează simptomele menopauzei (sursa aici).

Tonicul apicultorului este un mix optim de vitamine, minerale, antioxidanți și substanțe antivirale și antimicrobiene. Fiecare fiolă conține un amestec perfect de lăptișor de matcă pur, miere crudă, propolis și polen crud, ceea ce îl face un adevărat cocktail de sănătate. Practic, consumând acest elixir înlocuim o întreagă farmacie!

Maca AICI

Rădăcina de Maca este considerată panaceu, însă dovezile privind eficacitatea acestei plante sunt limitate. Anemia, infertilitatea, tulburările hormonale și simptomele specifice menopauzei, precum libido scăzut, schimbări bruște de dispoziție și uscăciune vaginală, se numără printre cele vizate de suplimentele pe bază de maca.

Câteva studii pe eșantioane mici de persoane au arătat însă că această plantă poate avea, într-adevăr, efecte mai bune decât placebo în privința ameliorării libidoului, depresiei și anxietății.

Suplimente pentru menopauză

Soia AICI

Soia este bogată în izoflavone, care pot suplini rolul estrogenului scăzut. Totuși, dovezile științifice nu indică o eficacitate clară a acestor suplimente, rezultatele fiind mixte.

Studiile pe eșantioane mici de subiecți indică o ameliorare a bufeurilor în urma suplimentării cu soia. Printre reacțiile adverse ce pot apărea din cauza suplimentelor cu soia se numără durerile de stomac și diareea.

Desigur, alimentația joacă rolul primordial, însă nevoile sunt cu mult mai crescute în această perioadă, caz în care sunt indicate suplimente la menopauză cu vitamina D, E, B6, calciu, magneziu și zinc.

Suplimente pentru menopauză

Chlorella AICI

Chlorella este o algă bogată în clorofilă, acizi grași esențiali, proteine, glucide, lipide, minerale, vitamine, carotenoizi și toți aminoacizii esențiali. Chlorella are un rol important în eliminarea toxinelor din organism. Îmbunătățește digestia, mai ales în cazul constipației, crește nivelul de energie, întărește imunitatea și stimulează capacitatea de concentrare. Important !!! Chlorella conține o mare cantitate de fier. În cazul femeilor aflate la menopauză, excesul de fier poate reprezenta un risc. Este indicat să consumi cu atenție chlorella și să faci analize de sânge pentru a te asigura ca fierul din organism se află în limite normale.

Vitamine pentru Femei AICI

Multivitamine Lichide pt Femei cu 147 Ingrediente: Vitamine + Minerale + Aminoacizi + Verdeturi – 500ml

Suplimente pentru menopauză

Vitamina D este importantă pentru a reduce riscul de fracturi, dureri de oase și osteoporoză. Alimentele cu cel mai ridicat conținut de vitamina D sunt ficatul, peștele (cod, somon, ton, sardine), carnea de vită, gălbenușul de ou, untul, ciupercile și laptele.

Vitamina E ajută la calmarea bufeurilor și scade riscul de depresie sau de creștere în greutate. Cele mai bogate surse naturale de vitamina E se pot găsi în: germeni de grâu, uleiuri vegetale, avocado, produse din cereale integrale, gălbenuș, fructe cu coaja lemnoasă (nuci, arahide, alune, migdale), ficat, unt de arahide.

Vitamina B6 ajută la sporirea producției de serotonină, substanța chimică responsabilă de schimbările de dispoziție, oboseală și depresie la menopauză. Cele mai bune surse naturale de vitamina B6 sunt drojdia de bere, cerealele integrale, bananele, somonul, spanacul, gălbenuşul, seminţele de floarea-soarelui, avocado.

Suplimente pentru menopauză

Calciul este important pentru prevenirea pierderii densității osoase și scăderea riscului de fracturi la menopauză. Un stil de viaţă sănătos, cu exerciţii fizice regulate şi o dietă bogată în calciu şi proteine contribuie la prevenirea osteoporozei.Cele mai bune surse naturale de calciu sunt laptele şi produsele lactate, tofu preparat prin precipitare cu carbonat de calciu, dar și în legumele frunzoase verzi, arpagic, peștii cu oase mici (sardine, somon conservat), moluște şi stridii. Sucul de portocale îmbogățit conține cantităţi de calciu comparabile cu laptele.

Magneziul este de asemenea esențial la menopauză, deoarece ameliorează anxietatea, durerile de cap, palpitațiile, tulburările de somn și nervozitatea. Alimentele cu cel mai mare conținut de magneziu sunt legumele cu frunze verzi, nucile, semințele, fasolea, lintea, avocado, tofu și cerealele integrale.

Zincul este un mineral esențial în orice perioadă a vieții, dar cu precădere la menopauză. Acesta sprijină imunitatea, previne căderea excesivă a părului și, cel mai important, joacă un rol fundamental în echilibrarea hormonală. Găsești din belșug zinc în alimente precum nuci, semințe, carne roșie, fasole, năut, avocado.

 

sursa csid.ro

 

Lasă un răspuns