Produsele realizate manual sunt foarte apreciate și căutate. Dacă ești creatoare de handmade și intenționezi să vinzi aceste produse, este important să le faci cunoscute cât mai multor persoane. În cele ce urmează îți prezint câteva metode de comercializare online prin social media.
Metode de promovare online produse handmade
Social media este o modalitate foarte bună de a îți prezenta produsele și de-a intra în contact cu cât mai mulți clienți potențiali; mai exact, social media este denumirea generală dată acelor aplicații care încurajează schimbul de informații între utilizatori.
- Instagram este una dintre platformele de comunicare vizuală cu cea mai rapidă creștere.
Dacă produsele tale sunt originale, vesele și colorate, vor fi foarte apreciate cu șanse maxime să construiești o comunitate valoroasă în jurul lor, sursă bună de cumpărători. Există foarte multe postări publice cu detalii la obiect despre modul de lucru cu Instagram, așa numitele „tips and tricks”.
- Dintre toate rețetele sociale în vogă, cele mai accesate sunt Facebook și TikTok. Ar mai fi LinkedIn, Pinterest și Twitter, dar fără interes pentru produsele handmade.
Dacă ai deja o pagină Facebook sau TikTok dedicată produselor tale handmade, este foarte ușor s-o faci să crească.
Cele mai bune practici sunt oferite chiar de platformele de socializare, cu ghiduri și tutoriale de interes (cum să postezi informații în mod consecvent, să încurajezi abonații să pună întrebări, să creezi conținut valoros).
Metode de promovare online produse handmade
- Foarte apreciat online este un blog cu sfaturi despre modul de utilizare al produselor create de tine și rețete simple cu ajutorul cărora cititorii pot realiza câteva produse din gama ta.
Indiferent de conținutul pe care alegi să-l faci public, este absolut necesar să fie relevant pentru afacerea ta. Asigură-te că te concentrezi pe ceea ce faci deosebit. Un ambalaj unicat, un produs diferit de al concurenței.
Offline, târgurile de profil sunt o altă variantă de comercializate a articolelor handmade. Asigură-te înainte de participare că îndeplinești condițiile legale. Bine pusă la punct, participarea la acțiuni gen poate fi un real câștig pe termen lung. Mai ales în cazul articolelor handmade, clienții adoră să atingă, să asculte povești despre produsele tale, sfaturi de utilizare și avantajele obținute prin folosirea lor. Oamenii cumpără emoțional și raționalizează alegerile mai târziu. Asta înseamnă că trebuie să fii încrezătoare și pozitivă când interacționezi cu potențialii clienți. Cele mai profitabile apariții sunt la târgurile organizate anterior unei mari sărbători religioase (zile onomastice, Crăciun, Paști, An Nou).
Metode de promovare online produse handmade
Însă dincolo de cât de bine sau mai puțin bine îți prezinți creațiile handmade, este important să faci parte dintr-o comunitate pe care s-o sprijini într-o formă sau alta, fie donând o parte din încasări, fie realizând un produs special pentru comunitatea respectivă. Dincolo de aspectul caritabil și implicare, construiești o imagine bună în jurul produselor tale. Nu numai că ajuți cât poți pe cei aflați în nevoie dar clienții sunt mai dispuși să cumpere de la producătorii care dau ceva înapoi.
Articolele din categoria „Handmade. De la pasiune la afacere online” se vor distribui doar prin email.
Așadar, dacă dorești acces la informațiile viitoare, te invit să te abonezi la newsletter sau la contact@retetedefrumusete.ro