Metode de promovare online pentru handmade

Produsele realizate manual sunt foarte apreciate si cautate. Daca esti creatoare de handmade si intentionezi sa vinzi aceste produse, este important sa le faci cunoscute cat mai multor persoane.

In cele ce urmeaza iti prezint cateva metode de comercializare online prin social media.

Social media este o modalitate foarte buna de a iti prezenta produsele si de-a intra in contact cu cat mai multi potentiali clienti; mai exact, social media este denumirea generala data acelor aplicatii care incurajeaza schimbul de informatii intre utilizatori. 

  • Instagram este una dintre platformele de comunicare vizuala cu cea mai rapida crestere.

Daca produsele tale sunt originale, vesele si colorate, vor fi foarte apreciate cu sanse maxime sa construiesti o comunitate valoroasa in jurul lor, sursa buna de viitorii cumparatori. Exista foarte multe postari publice cu detalii la obiect despre modul de lucru cu Instagram, asa numitele „tips and tricks”.  

  • Dintre toate retetele sociale in voga, cea mai accesata si utilizata este Facebook. Ar mai fi Linkedin, Pinterest si Twitter, dar fara interes pentru produsele handmade.

Daca ai deja o pagina Facebook dedicata produselor tale handmade acum este foarte usor s-o faci sa creasca.

Cele mai bune practici oferite chiar de Facebook vorbesc despre cum sa postezi informatii in mod consecvent, sa incurajezi feedback-ul, sa creezi continut valoros. 

  • Foarte apreciat online este un blog cu sfaturi despre modul de utilizare al produselor create de tine si retete simple cu ajutorul carora cititorii pot realiza cateva produse din gama ta.

Indiferent de continutul pe care alegi sa-l faci public, este absolut necesar sa fie relevant pentru afacerea ta. Asigura-te ca te concentrezi pe ceea ce faci deosebit: un ambalaj unicat, un produs diferit de al concurentei.

Offline, targurile de profil sunt o alta varianta de comercializate a articolelor handmade. Asigura-te inainte de participare ca indeplinesti conditiile legale. Bine pusa la punct, participarea la actiuni gen poate fi un real castig pe termen lung. Mai ales in cazul articolelor handmade clientii adora sa atinga, sa asculte povesti despre produsele tale, sfaturi de utilizare si avantajele obtinute prin folosirea lor. Oamenii cumpara emotional si rationalizeaza alegerile mai tarziu. Asta inseamna ca trebuie sa fii increzatoare si pozitiva cand interactionezi cu potentialii clienti. Cele mai profitabile aparitii sunt la targurile organizate anterior unei mari sarbatori religioase (zile onomastice, Craciun, Pasti, An Nou). 

Insa dincolo de cat de bine sau mai putin bine iti comercializezi produsele handmade, este important sa faci parte dintr-o comunitate pe care s-o sprijini intr-o forma sau alta, fie donand o parte din incasari, fie realizand un produs special pentru comunitatea respectiva. Dincolo de aspectul caritabil si implicare, construiesti o imagine buna in jurul produselor tale care, pe termen lung, va fi foarte benefica. Nu numai ca ajuti cat poti pe cei aflati in nevoie dar clientii sunt mai dispusi sa cumpere de la producatorii care dau ceva inapoi.

In articolul urmator o sa vorbim in detaliu despre metode de promovare prin Facebook a produselor handmade: realizarea unei pagini de produs si promovarea ei eficienta.

Articolele din categoria „Handmade. De la pasiune la afacere online” se vor distribui doar prin email.

Asadar, daca doresti acces la informatiile viitoare, te invit sa te abonezi la newsletter.

Abonarea iti asigura si o reducere de 5% pentru prima comanda de cosmetice naturale din magazinul Retete De Frumusete reducere care se aplica si produselor reduse deja!

Toate cele bune!

Liliana Zamfirescu

Specialist Marketing Online

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *